FANDOM

Zwierzogród i Robin Hood... jedne z wielu filmów wyprodukowanych przez Disneya. Łączy je też jedna rzecz - w obu animacjach występują zwierzęta, w dodatku antropomorficzne. Jednak istnieje teoria, która mówi, że te dwa filmy są połączone między sobą. Dziś przyjrzymy się teorii "Czy Zwierzogród i Robin Hood rozgrywają się w tym samym uniwersum, ale w różnych odstępach czasowych?".

Grzywalski, czyli burmistrz miasta, jest uderzająco podobny do Mufasy z Króla Lwa (czyli również jego syna, Simby) oraz Króla Ryszarda z Robin Hood'a, można więc założyć, że lew jest właśnie potomkiem Króla Ryszarda oraz Simby. Prawnuczka Simby mogła związać się z Ryszardem, a Grzywalski jest ich potomkiem. Zaś Robin Hood i Marion wzięli ślub i z pewnością mieli dzieci. Niektóre z nich mogły uzyskać tytuły szlacheckie i założyć swoje rodziny. Potomkowie Robina zaczęli zamieszkiwać miasta i stali się zwykłymi obywatelami. Jednym z potomków mógł być Nick, w którym płynie wola walki o sprawiedliwość. Chciał on czynić dobro, jednak społeczeństwo mu to uniemożliwiało. Podobnie jak prapradziadek, lis musiał próbować mniej oficjalnych metod (twórcy nawet wspomnieli, że Nick był wzorowany na Robin Hoodzie).

Kim jest Judy? To również zostało wyjaśnione - potomkiem królika o imieniu Skippy. Po rządach króla Ryszarda Lwie Serce, Skippy mógł sobie pozwolić na zakup ziemi oraz farmy. Gospodarstwo przetrwało do czasów współczesnych, dlatego rodzina Judy wciąż się nim zajmuje. Judy również podobnie jak jej przodek, wierzy w sprawiedliwość.

Przodkowie głównych bohaterów "Zwierzogrodu" - Robin i Skippy - przyjaźnili się, a spotkanie Judy i Nicka to po prostu odnowienie przyjaznych więzi między rodami. 

Tę teorię potwierdzają sami twórcy Zwierzogrodu. Brian Howard i Rich Moore przyznali, że oba filmy jak najbardziej mogą być ze sobą powiązane.

A co Wy sądzicie o tej teorii? Może powstanie sequel "Zwierzogrodu", w którym Nick i Judy odkryją swoje korzenie?

Więcej z Fandomu

Losowa wiki