FANDOM

Znak A-30.svg
UWAGA!

Materiał zawiera odniesienia do tzw. kanonu, jak i do dzieł pobocznych.
Jeśli jesteś mangozje otaku-purystą, zaniechaj proszę lektury tego artykułu w trosce o twoje życie i bezpieczeństwo.

Dragon Ball Super, dość świeża seria anime i mangi, mająca na celu kontynuację fabuły leciwego Dragon Ball Z, nie przestaje zaskakiwać. Ostatnie odcinki pokazały nam nowego antagonistę, tzw. Black Goku. Wygląda zupełnie jak główny bohater serii DB, jedyną różnicę stanowi czarny strój wzorowany na wyglądzie szat Kaioshinów oraz kolczyk Potara w lewym uchu. Oficjalnie nie jest do końca wiadome, kim tak naprawdę jest Black Goku, dlatego postaram się podać kilka teorii, które rzucą na tę postać trochę światła. I przy okazji obalę te uznane przez fandom za błędne.

Black Goku to Goten

Tak, to była jedna z pierwszych teorii, jakie zagościły wśród fandomu DBS po premierze odcinka nr 47. Odcinek ten po raz pierwszy ukazał walkę Trunksa z Blackiem. Po premierze odcinka nadciągnęła fala komiksów i memów, sugerujących, że Black Goku to tak naprawdę Goten. Oczywiście, ta teoria nie jest do końca prawdziwa. Z kilku powodów:

  1. Black uważa siebie za stuprocentowego Saiyanina (czyt. Goku), zaś Goten jest w połowie istotą ludzką.
  2. No ale przecież Goten jest wręcz miniaturką Goku, czyż nie? Tu podkreślenie wyrażenia miniaturka jest jak najbardziej na miejscu.To, że ktoś w danym momencie wygląda jak ta osoba, nie znaczy że nią jest! Poza tym, w ostatnim odcinku Dragon Ball Z oraz w serii Dragon Ball GT Goten nie przypomina z wyglądu swojego ojca, nawet odrobinę.
  3. Poziomy mocy. W przypadku Blacka jest on niemal porównywalny do Goku w formie SSJ Blue. Goten, nawet mając kilkadziesiąt lat (patrz Dragon Ball GT) osiągnął wyłącznie SSJ 1.

Tak więc ta teoria jest jak najbardziej błędna. Ale, Drogi Użytkowniku, zanim dodasz ten artykuł do teorii obalonych, przeczytaj dalszy ciąg.

Black Goku to Zamasu

Tym, którzy nie kumają, kim jest Zamasu, spieszę z wyjaśnieniem: jest to bowiem kandydat na Kaioshina, który był porównywany do Blacka z trzech powodów: wyglądu (kolczyk, pierścień i szaty), poziomu mocy oraz zamierzeń. Obydwaj zamierzali bowiem wyplenić rodzaj ludzki z całego Wszechświata. Teoria ta również może być uznana za nieprawdziwą. Ponieważ w odcinku 56 Zamasu staje do walki z Goku, zabierając ten przywilej Blackowi, który chwilę temu pokonał Vegetę.

Black Goku to Bardock

Jedynym punktem potwierdzającym tą teorię jest wygląd oraz charakter obu postaci. Słabą stroną jest tylko sposób, w jaki Bardock mógł przenieść się w przyszłość (dla niego przyszłością jest czas od ucieczki Goku z planety Vegeta) oraz trafić na Ziemię. Ponieważ pojawia się jeszcze więcej dziur, pozwolę sobie je pominąć i przejść do ostatniej teorii:

Black Goku to... Goku

Wiem, ta teoria jest najbardziej poryta ze wszystkich. No bo jak niby Goku - istne dobro wcielone wg fanów - miałby stać się kimś gorszym niż Frieza? Cóż, wyjaśnień jest mnóstwo, ale podam te bardziej prawdopodobne:

  1. Goku został przeprogramowany przez Zamasu i został jego sługusem.
  2. Goku został przekupiony przez Zamasu. Łapówką miało być, oczywiście: jedzenie.
  3. Goku przystąpił do Zamasu, ponieważ ten przekupił Chi-Chi obietnicą miliardów zeni. A wiadomo, Chi-Chi jest jedyną osobą, której obawia się Goku.

To już wszystko, co mogłam napisać w tym artykule. Jeśli chcecie, możecie napisać swoje zdanie na ten temat. Za wszystkie komentarze: ARIGATO! A, i mam szczerą nadzieję, że ta zagadka zostanie rozwiązana.

Dopisek od redaktora

Tak, zagadka została rozwiązana. I śmiało możemy stwierdzić, że żadna z tych teorii nie jest prawdziwa. Powód? A no, spece z Toei Animation postanowili pokazać jakoby Black był klonem Goku stworzonym na życzenie Zamasu przez gada, który ma rzekomo być większym koksem niż czerwonołuski Shen Long z pierwszego odcinka Dragon Ball GT. I nie robię sobie jaj, ten pterosmok przyzywany jest po zebraniu siedmiu Smoczych Kul wielkości Jowisza. Mimo to, tekst jest napisany całkiem przyzwoicie, dlatego nie kasuję teorii, po prostu dodam to do obalonych. Dziękuję serdecznie za przeczytanie tego dopisku, jak i całej teorii...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki