FANDOM

Przeniesione z Creepypasta Wiki.

----

CMENTARZ

KOMPLEKS ATRIUM

KATAKUMBY

KATEDRA

Ten wielki kościół jest po prostu większą odmianą Atrium, gdyż występują na nim prawie ci sami przeciwnicy. Jest to też jeden z tych poziomów, który zaczyna się od razu od walki. Z powodu licznych otworów na trumny poziom ten przypomina też Katakumby. Tu także pojawia się kolejny (i ostatni) miniboss w grze, choć mini bym go nie nazwał. Jednym z jego ataków jest potrząsanie kolumnami w dużym pomieszczeniu wewnątrz katedry. Właśnie wtedy możemy zauważyć, jak wielki jest to budynek - gmach katedry jest tak wysoko, że nie widać dachu (!). Sam soundtrack także zasługuje na uwagę - w tle słychać min...konie! Coś w tym jednak jest, gdyż czasem w Danii składano Bogowi w ofierze konia, gdy zbudowano np. kościół. Przypadek?

ENKLAWA

Poziom wieńczący pierwszy rozdział gry walką z największym bossem w całej grze - Nekro Gigantem. Na tym okrągłym cmentarzu znajdują się liczne nagrobki i kapliczki, w których możemy się schować przed jednym z ataków ogromnego bossa - tornadem. Ogółem taka sobie mapa, jednak sam gigant wygląda nieco groteskowo - ma kolce zamiast nóg i nosi łańcuchy oblegające jego wielometrowe cielsko.

WIĘZIENIE

BUDYNEK OPERY

Poziom dosyć ciekawy - otóż nie zaczynamy w tytułowym budynku, tylko w...zaułku obok opery. Czyżby bohater nie mógłby tam tak po prostu sobie wejść? Co do soundtracku - w tle słychać jakieś upiorne jęki, jakby ktoś lub coś ćwiczył lub usiłował śpiewać. Jednak odgłos ten nie ma żadnego źródła - nie dochodzi on ani z kotłowni, ani z korytarzy, bo nawet w głównej sali nie zobaczymy żadnej kostuchy to powodującej. Oprócz ninja i samurajów, bo te właśnie stwory tam spotykamy. Ciekawe, co oni robią w operze? I ciekawostka - główna sala w budynku wzorowana jest na Wiedeńskiej Operze Państwowej. Porównanie zobaczycie na Painkiller.Ugu.PL.

WARIATKOWO

OŚNIEŻONY MOST

Pierwsza plansza dziejąca się w "lodowych górach", jak je nazywam. Jest to, a jakże, olbrzymi most zawieszony nad równie wielką przepaścią. Śnieg i lód jest wszędzie, zaś na samym poziomie występują przeciwnicy z opery w odmienionej wersji. I nie, nie wiem, jakie zastosowanie miałby ten "most", gdyby istniał w świecie "normalnym", ale podejrzewam, sądząc po licznych kontenerach, dźwigach i taśmociągach, że to jakaś placówka przemysłowa. Poziom zawiera też pewne odbiegnięcia od monotonnego ubijania potworów - przejażdżkę wagonikiem i lot na dachu wózka podróżującego nad przepaścią. Zaś sam soundtrack to głównie (według mnie) jakieś "Tut Tut", jakie wydają statki podczas zbliżania się do portów. Czyżby kiedyś ta przepaść była olbrzymim jeziorem a most - portem ?

MIASTO

BAGNO

Jest to druga walka z bossem w grze - dużym (choć nie tak ogromnym jak Nekrogigant) stworem, którego trudno opisać z wyglądu, choć to nawet nie dziwne, gdyż na niewielkiej wysepce na tytułowych bagnach panują niezłe ciemności. Walka z samym bossem jest dość skomplikowana i długa, więc mapa bardziej frustruje niż straszy osoby chcące zdobyć wszystkie karty Tarota. Tajemnicą jednak jest to, jak bohater bez uszczerbku na zdrowiu dostał i wydostał się na tę wysepkę - wejście do wody odejmuje życie. Ciekawe ?

PERON

Jeden z poziomów, dla których tworzyłem tę listę. Jak mówi sama nazwa - jest to stacja pociągowa. Zaczynamy w kanałach, przechodzimy przez stację i poczekalnie, by móc dotrzeć do magazynów z pocztą i zakończyć tą misję. Ciekawostką jest dla mnie soundtrack - jest on nie tyle ambientowy, ile przerażający. Jakby skrywał on coś głębszego...Sam poziom zaś dzieje się (częściowo) w realiach I Wojny Światowej, gdyż na poziomie występują żołnierze i pociągi z tamtego okresu, choć można też spotkać rzeczy, których wtedy nie było - automaty z colą, ruchome schody czy elektroniczne tablice z rozkładem jazdy (przyglądał mu się ktoś kiedyś ?). I gdy tak sobie pomyślimy, jakie męki cierpieli żołnierze walczący w tamtym czasie na froncie zachodnim, łącząc to z ich obecnością i muzyką w misji, to robi się z tego (jak dla mnie) dość poważna sprawa. Więc jak myślicie - zwykły etap czy może coś głębszego ?

OPUSZCZONA FABRYKA

Jest to jeden z zablokowanych leveli, jeśli gracie na poziomie niższym niż Bezsenność. Sama fabryka ma mocny klimat postapokaliptyczny. W tej misji znajduje się wiele przestrzeni, do których nie mamy dostępu jak np. liczne kominy wysokie niekiedy chyba na kilometr. Co do przeciwników bez zmian - nadal występują żołnierze (Niemieccy) z I Wojny Światowej, komandosi i "szturmowce" z granatnikami, z czego większość stanowią ci drudzy wraz z ich "elitarną" wersją. Jednak największe wrażenie wywołuje u mnie muzyka - ta bojowa jest bardzo energiczna, a ta spokojna - no cóż, powiem jedynie, że w jej tle słychać w głównej mierze upadające metalowe rulony. Jakby zdarzył się tam jakiś wielki wypadek, ale kogo to obchodzi, w końcu to czyściec. Ciekawostką dla mnie jest jednak to, że z niektórych kontenerów na etapie wypadają wrodzy żołnierze, zupełnie jakby ta cała fabryka, zanim stała się opuszczona, produkowała...ludzi.

BAZA WOJSKOWA

Welcome to wojo, czyli prosto mówiąc, kolejne przebijanie się przez uzbrojonych w broń palną szaleńców i nie tylko. Poczynając od ciężarówki wojskowej (którą bohater prawdopodobnie się tu dostał) przez silos rakietowy i lotnisko a na hangarach i koszarach kończąc - ta oto jest baza wojskowa. Przeciwnicy ci sami z wyjątkiem żołnierzy w "nowoczesnej" wersji, + czołgi i działa przeciwpancerne. Ta część piekła chyba naprawdę chce się nas pozbyć. Na całym olbrzymim terenie bazy znajdują się liczne pojazdy i samoloty, a także rakieta bojowa. Ostatnio zaciekawił mnie też soundtrack, gdyż zwykle myślałem, iż zawiera on tylko bębny i trąby, jednak jak twierdzi użytkownik Michałos w komentarzach, podobno da się też usłyszeć jakiegoś gościa mówiącego po Polsku. No cóż, były polskie nagrobki, to i musi być polski głos, ale z niczym takim się nie spotkałem.

RUINY

Kolejna walka z bossem kończąca 3 rozdział gry. Jest nim Thor, jednak w każdym razie to nie ten z Avengersów. Starcie rozgrywa się w jakimś dole, w którym znajdujemy się wraz z różnymi zabudowaniami, a przynajmniej ich szczątkami. Co do bossa jest on niezniszczalny i wpierw trza zniszczyć jego młot, by można było go uszkodzić. Gdy to zrobimy, to daję słowo, ale on zmienia wygląd. Chyba, bo w tych ciemnościach nic nie widać. Rozmiary bossa też były kiedyś dla mnie ciekawostką - kiedyś widziałem go tylko na małych obrazkach z tyłu opakowania z płytą z grą, gdzie zdawał się być z 2 razy wyższy niż Nekro Gigant. W rzeczywistości jednak jest on 2 razy mniejszy. Po za tym czy ktoś się kiedyś przyglądał tym ruinom ?

ZAMEK

Średniowieczna budowla, dobra odmiana po czasach wojen i wojska. Ponownie jesteśmy w lodowych górach w twierdzy przypominającej taką pewną budowlę z Będzina. Tam natrafiamy na gospodarzy (którzy swoją drogą nie powinni żyć już od 700-800 lat), którzy rzucają przeciwko nam artylerie w postaci katów i piekielnych psów. Tak oto zwiedzimy "zewnętrzny pierścień", wnętrze zamku i lochy. Muzyka też niczego sobie. Ogółem przeciętny level i pierwszy krok do Alastora.

PAŁAC

BABEL

LAS

BASTA

Pojedynek z przedostatnim bossem w grze. Walka z tym przerośniętym połączeniem gargulca i smoka może być zbyt wymagająca dla niektórych. Ale w końcu to boss. Mógłbym powiedzieć, że walka z nim dzieje się na Babelu sprzed 2 misji, lecz przed bossem jest jeszcze las, a niebo w walce z Alastorem jest czerwone jak krew. A te niebo w Arabii było nocne i piękne. Zakrzywianie rzeczywistości przez twórców ?

MIASTO NA WODZIE

Poziom dosyć ciekawy. Widać tu gołym okiem wyraźne inspiracje Wenecją - Poziom ma podobną architekturę, a budynki są poprzecinane wodą. Ba ! Nawet niektóre budowle z Wenecji zostały tu dodane ! Na tym kończą się ciekawostki - Poziom jest taki se, przeciwnicy też (gangsterzy z więzienia). Tak samo jest z muzyką, choć muszę przyznać, że mnie ona nawet zaciekawiła. Oprócz tego różne malowidła na ścianach dodają koloru mapie, na której dominuje pomarańcz i beż.

DOKI

Witamy w porcie, miejscu niebezpiecznym i ponurym. Stąpając po wysokich na pół kilometra dźwigach, walcząc z pijanymi marynarzami, a na wizycie na statku kończąc. Soundtrack to też przeciętna muza. Jedynie przejażdżki windą na dźwigi dają jakąś epickość. Podobno również kontenery rozsiane po różnych częściach doków są podpisane po Polsku.

STARY KLASZTOR

Lądujemy na wyspie, na której położony jest tytułowy klasztor i inne należące do niego budynki. Klasztor niby jest stary, ale stary to mało powiedziane - cała wyspa to jednak wielka ruina - trzeba poruszać się skokami, uważać pod nogi i zręcznie dreptać po przewróconych ścianach. Przeciwnicy to w głównej mierze mnisi i heretycy (a może inkwizytorzy ?) z pochodniami. Soundtrack też mi się podoba - są to jakieś zniekształcone chóry. Poziom wyróżnia się również tym, że na początku zamiast punktów kontrolnych mamy zbierać poukrywane tu i ówdzie pentagramy. Właśnie dlatego niektórzy nienawidzą tego poziomu - nie ma jak odnawiać sobie zdrowia (oprócz dusz), gdyż to właśnie punkty kontrolne są "główną" apteczką. Podobno również jest to ostatni etap na drodze protagonisty w drodze do piekła, ale jest jeszcze jakiś tajny poziom...ale o nim opowiem, gdy skończę pisać teorię...Czyli teraz.

PIEKŁO

A TERAZ CZAS NA TAJNY POZIOM !

Więcej z Fandomu

Losowa wiki