FANDOM

Witam! Jest to moja pierwsza teoria. Dla tych, którzy nie wiedzą, Felix, Net i Nika to seria książek napisanych przez Rafała Kosika, opowiadająca o trójce Warszawskich gimnazjalistów. A teraz, przechodzimy do teorii, ci, którzy czytali książki z tej serii, powinni kojarzyć, że w uniwersum FNiN-u istnieje motyw światów alternatywnych, które liczba zwiększą się cały czas, w świecie Felixa, Neta i Niki np. kiedy rzuca się monetę, to od wszechświata, w którym się jest oddziela się drugi, a potem: w jednym z tych wszechświatów wypada reszka, a w drugim, orzeł, a potem każdy ze światów istnieje dalej i z każdą sekundą bardziej różni się od drugiego. I tak przy każdym wydarzeniu, które może się zakończyć na różne sposoby. Moja teoria zakłada, że różne części serii mają miejsce w różnych światach. Na poparcie mojej teorii mam trzy mocne argumenty:

1. Ilona Bogucka

Jest to dziennikarka telewizyjna występująca w serii, to taki żeński Tomasz Lis w wersji extreme. W książce "Felix, Net i Nika oraz Bunt Maszyn", w której główną osią fabularną jest tytułowy Bunt Maszyn mający miejsce w Instytucie Badań Nadzwyczajnych, bunt nie wydostaje się poza instytut i niszczy się sam. Ale Ilona wmawia swoim niezbyt rozgarniętym widzom, że część robotów uciekła i zabrały ze sobą bomby EMP, dzięki słowu "bomby", udaje jej się wmówić widzom, że teraz roboty mogą za pomocą zabijać ludzi(tak naprawdę bomby EMP są zdecydowanie groźniejsze dla maszyn, niż dla ludzi). Próbuje o to obwinić IBN, ale główni bohaterowie książki wrzucają do internetu nagranie od zaprzyjaźnionego robota, który służył Ilonie jako przewodnik po IBN-nie(dział bezpieczeństwa IBN pozwolił jej nagrać materiał, pod warunkiem, że będą mogli go przejrzeć przed wypuszczeniem do studia i go ocenzurować, ale ta ich oszukała i przesłała materiał zdalnie, omijając kontrolę)w nagraniu od robota widać, jak Ilona nazywa swoich widzów "ciemnym ludem" i jak planuje swoje kłamstwa. Po wypuszczeniu nagrania, zostaje wywalona na zbity pysk. Ale... w książce "Felix, Net i Nika oraz sekret Czerwonej Hańczy", której akcja ma miejsce około pół roku po "Buncie Maszyn" Ilona Bogucka nadal występuje w telewizji. Właśnie tutaj natrafiamy na pierwszy dowód na potwierdzenie mojej teorii, w pół roku raczej jej wyczyny nie zostały całkowicie zapomniane. Dodatkowo, Nika nie kojarzy Ilony w ogóle, a Felix i Net tylko z telewizji. Na pewno by pamiętali wielką oszustkę, którą zdemaskowali pół roku temu. To wszystko sprawia, że moja teoria jest już prawie potwierdzona.

2. Administrator

Net Bielecki, jeden z głównych bohaterów serii, jest bardzo uzdolnionym informatykiem. Podczas gdy, nauczyciel informatyki w szkole bohaterów, jest nieprawdopodobnym partaczem, operującym wiedzą z lat dziewięćdziesiątych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki