FANDOM

Witajcie. Dzisiaj mam teorię na temat jednego z ciekawszych filmów Disneya. Pinokio powstał w 1940 roku, a bazowany był na książce Carlo Collodiego powstałej w XIX wieku. Istnieje jednak spora nieścisłość kiedy to on się dzieje. W innych filmach Disneya jest to dobrze nakreślone, Królewna Śnieżka - średniowiecze. Toy Story - lata 90'te, Księżniczka i Żaba - 20-lecie międzywojenne. Tylko tutaj jest to tak inaczej zrobione. Tak więc sprawdźmy.

Na początku technologia. Nie jest to z całą pewnością XX wiek, nie ma ani samochodów, a jedna broń palna (jaką widzimy) to pistolet skałkowy. Technologia rekreacyjna opiera się na mechanizmach zębatkowych oraz zegarowych takich jak np. w zegarze z kukułką. Stawiałbym na XIX wiek.

Wygląd. Ponownie nie wygląda to na XX wiek, ale też nie na średniowiecze. Ponownie przypomina mi to XIX wiek, albo końcowy XVIII wiek.

Postacie. Zachowanie postaci, to że dzieci mogą palić papierosy, pić piwo i palić cygara a także ich ubiór przypomina XIX wiek oraz pierwsze dwadzieścia lat wieku XX.

Podsumowując - jest to napewno wiek XIX, ten sam w którym napisano powieść. Pozostaje pytanie gdzie znajdują się nasi bohaterowie. Mamy dwóch głównych kandydatów - Zjednoczone Królestwo Włoch oraz Anglię. Biorąc pod uwagę to gdzie została napisana oraz to że Włosi i Anglicy to w filmie mniejszość (Włochem jest Stromboli, a Anglikiem Woźnica) to nie jest to ani ten kraj, ani tamten, to wyglądałoby że raczej nie jest to ani to, ani to. Pomimo tego raczej skłaniałbym się ku Włochom.

Podsumowując - Włochy, XIX wiek. Najpewniej Wrzesień.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki