FANDOM

Gra Undertale stawia nas na miejscu małego dzieciaka o imieniu Frisk, który w wyniku potknięcia się o pnącze spadł do wnętrza góry Ebott. Okazało się, że przez to znalazł się świecie potworów, które zostały uwięzione pod ziemią wiele lat wcześniej. Jednak Frisk nie jest zwykłym dzieckiem. Posiada on potężną duszę, jest pełna determinacji oraz może zapisywać czas i miejsce dla własnego użytku. Dzięki temu ostatniemu może przeżyć nieskończenie wiele razy dowolny moment swojej podróży, zawsze mogąc cofnąć konsekwencje swoich czynów. Na swojej drodze spotyka różne zagadki oraz musi zetrzeć się z potworami, które na początku są żądne jej krwi, lecz każdego potwora można uspokoić rozmową, zakończyć tym walkę i kontynuować podróż.

Teoria brzmi „Czy Undertale to tylko historia zabawek?” (To jest tak bardzo o niczym XD)

Zacznę od najważniejszego: Frisk ma zdolność manipulacji czasem, a jego głównym celem jest wydostanie się z powrotem do świata ludzi. W podziemiach ma nieograniczone możliwości zapisu w każdym ważnym momencie. Jednak nie zapisał nigdy nic przed znalezieniem się w świecie potworów, gdyż zamiast się cofnąć, postępuje dalej. Frisk jest świadom swojej mocy, więc czemu z niej nie skorzystał?

Gdy dziecko postanawia zacząć się w coś bawić, nie robi tego, tylko by po chwili przestać. Gdy zaczyna się bawić, raczej zamierza doprowadzić wymyśloną zabawę do końca. (przynajmniej ja tak miałem) a w tej perspektywie zapisywanie to zwyczajne zostawienie zabawek na swoim miejscu i wrócenie do niech później. Idąc kolejnością postaci i zdarzeń: upadek w ruiny jest zejściem z zabawkami do piwnicy domu dziecka. Flowey jest domowym kwiatkiem, którego Frisk się boi. Napotyka go idąc do piwnicy i wracając z niej, przechodząc do Icelandu, czyli wychodząc na podwórko przed domem w zimowy dzień. Wodospad natomiast jest łazienką, gdzie dzieciak trafia po zabawie na dworze. Hotland jest za to pokojem z kominkiem, przy którym Frisk się bawi. Salą tronową jest strych, który jest ostatnim odwiedzanym przez nią miejscem. Jednocześnie na strychu jest masa kwiatów doniczkowych, w tym także pojawia się ten rodzaj, który napawa Frisk strachem. Ogółem, w jego domu jest bardzo dużo kwiatów. Wszystkie postacie w historii to tylko zabawki dziecka połączone z jego wyobraźnią. Toriel, Sans, Papyrus, Undyne, Alphis i  Mettaton są jego ulubionymi figurkami, dlatego właśnie oni najczęściej pojawiają się w grze oraz głównie ich losy są opisane przy różnych neutralnych zakończeniach.

Co do zakończeń: Zakończenie Pacyfisty to całodniowa zabawa, przy której Frisk nie zniszczyła ani nie zgubił żadnej zabawki, natomiast na koniec postanawia zniszczyć kwiatek, którego tak bardzo się bała. Zakończenie Prawdziwego Pacyfisty dotyczy jeszcze próby ulepienia z plasteliny dodatkowych figurek, przez co Frisk lepi Amalgamaty z Prawdziwego Laboratorium. Następnie z ogromnym wysiłkiem pokonuje strach do kwiatu i utożsamia go z czymś miłym. Jest to dziecięca postać Asriela Dreemurra.

Każda wersja zakończenia neutralnego jest historią o dniu zabawy, w którym Frisk niszczy lub gubi część zabawek a te, które mu pozostały otrzymują od niej historię swojego życia, gdzie obejmują różne funkcje zastępując zgubione/zniszczone zabawki. Te zakończenia nie zmieniają zakończeń Pacyfisty lub Bez Litości. Zakładam, że zgubione zabawki po jakimś czasie się znajdują, a te zepsute zostają naprawione lub kupione jeszcze raz.

Zakończenie Bez Litości opowiada o młodszej siostrze Frisk, Charze, która bez pozwolenia zaczęła bawić się zabawkami starszej siostry i z zazdrości niszczy każdą jej zabawkę. Dlatego nie ma prawie żadnych NPC-ów w żadnej z krain. Po tym zakończeniu następuje zniszczenie całego świata w grze. Nie ma już zabawy. Nie ma już zabawek. Następną grę można zacząć dopiero po odczekaniu 10 minut na czarnym ekranie, by Chara zaproponowała sprzedaż duszy za przywrócenie świata. Oznacza to tyle, że w zamian za coś bardzo wartościowego zdecydowała się powiedzieć Frisk gdzie schowała zniszczone figurki. Zaczęcie wtedy kolejnej drogi Bez Litości prowadzi do jeszcze większego zniszczenia zabawek, natomiast osiągnięcie wtedy Prawdziwego Pacyfisty prowadzi do jego zwykłego zakończenia, jednak zamiast Frisk, w epilogu występuje Chara, co może oznaczać dwie sytuacje: 1. Chara dostała zepsute zabawki na własność, 2.Frisk znienawidzą Charę i odbiera jej zabawki, które są w tak złym stanie, że trzeba je wyrzucić. W obu przypadkach Chara jest zadowolona z siebie, gdyż sprawiła przykrość swojej starszej siostrze.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki