FANDOM

Nie myśleliście czasem że jest coś co TVP mogło przed nami ukrywać? Domisie to polski serial aktorski, przypominający formułą amerykański PeeWee's Playhouse albo Mr. Rogers' Neighbourhood. O ile tamte seriale przedstawiały ludzi w akompaniamencie zabawnych kukiełek, Domisie postanowiły spróbować coś nowego. Jak na polskie realia zwłaszcza 2004 roku w którym to powstawał ten serial, zrobienie w pełni aktorskiego serialu dla dzieci z aktorami w baśniowych kostiumach i kukiełkami które posiadały funkcje takie jak zamykane oczy i usta było dużym przedsięwzięciem. Pierwszy odcinek wyemitowano szóstego października. Nazywał się on Pszczoły i Miód, najdziwniejsze jest to że nie da się go nigdzie znaleźć, podobnie jak większości, jeżeli nie całości pierwszego sezonu. Tutaj zaczyna się moja historia. W pierwszych kilku odcinkach Eryk był tym złym, co ciekawe. Spełniał on rolę którą do nowszych sezonów spełniał nieznośny Strachowyj grany przez Rafała Szałajko. O ile pamiętam zreformował on się i dołączył do wtedy trójki Domisiów. Pamiętam że serial ten wtedy był też...znacznie bardziej prymitywny. Jedynymi kukiełkami była Róża, Kołatka i Sójka. Segmenty z bajkami, które to były tylko kilkoma obrazkami na ekranie pojawiały się rzadziej, ale wciąż tam były. Serial co prawda nie jest jakiś super świetny, ale oglądałem go tylko by pośmiać się z takich cytatów jak "Strachowyj, rapowy! Ja, strasznie straszny strach!" albo "Kalafior pomalowany na zielono nie będzie nadawał się do jedzenia!". Dlaczego użyłem tutaj czasu przeszłego? Bo po tym czego się dowiedziałem, więcej tego robić nie zamierzam.

To wszystko zaczęło się parę dni temu, kiedy szukałem z ciekawości tych najpierwszych, starych odcinków Domisiów z 2004, pomimo tego iż to szukanie igły w stogu siana. W końcu szperając po różnorakich stronach dla fanów takich rzeczy, bo tak, istnieją strony dla fanów Domisi, natrafiłem na coś co zmieniło moje podejście do Domisiów na zawsze. Jakiś koleś dał rzekomo link do odcinka zerowego, pilotażowego. Miał być on puszczony jako pierwszy, i opowiadać historię Domisiów, oraz tego czemu to Eryk był tym złym. Udało mi się go znaleźć na MediaFire. Uruchomiłem go i pierwszą sceną było jak Amelka i Bazyli szli przez las trzymając się za ręce i śpiewając piosenkę "My Jesteśmy Krasnoludki". O ile Bazyli wyglądał tak jak go zapamiętałem z najwcześniejszych odcinków, Amelka nosiła bardzo prymitywną wersję swojego kostiumu, bez dekoracji i tym podobnych. I tak szli sobie przez las pełen sztucznych drzew, kiedy nagle mnie olśniło że sztuczne drzewa to nie były. Na ogół w serialu Domisiaki chodzą po przypominającym przedszkolne rysunki lesie. Tym razem las był...prawdziwy. Prawdziwy las. Wyraźnie odcinek był kiepskiej jakości, w paru ujęciach widać nawet było cień kamerzysty. Kamera się trzęsła, przez co niektóre fragmenty wyglądały jak Blair Witch Project xD. Potem kamera przeniosła się na Eryka, który to budował szałas. Nie pamiętam o co chodziło, ale był zdenerwowany. Wtedy z jakiegoś powodu nastąpiło ujęcie na puchacza który siedział na gałązce. Protoplasta Bubo powstał tak wcześnie? Ten odcinek datowano na 2002 rok. Pod nagranie sowy wstawiony został dialog. Bubo wyśmiewał Eryka. Wtedy zauważyłem że sowa miała przypięte taśmą klejącą nóżki do gałązki. No nieźle. Nagle scena przeniosła się na ujęcie domku Domisiów, który to był tylko tekturową wycinanką zamocowaną między dwoma drzewami. Nie było Róży ani Kołatki, ani niczego. Przez tą kamerę stojącą w miejscu w lesie to wyglądało jak jakiś film snuff. Wtedy to też zobaczyłem jak facet z nożem wychodzi z drzwi domku Domisiów, widziałem to dosłownie przez ułamek sekundy bo tutaj kończył się rzekomo pilotażowy odcinek.

Ja nie robię se jaj, naprawdę to znalazłem. Mogę dać fragmenty na YouTube jak chcecie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki