FANDOM

To pytanie parę osób zadaje sobie, i wciąż nie dostaje na nie odpowiedzi. Postaram się tutaj poruszyć ten temat.

Czym jest ".exe"?

Pliki ".exe", inaczej pliki wykonywalne (od ang. Executable Files) to skompilowane programy przeznaczone dla systemów MS-DOS oraz wszystkich wersji MS Windows. Część programów, choćby proste Hello World napisane w C++, po kompilacji przyjmuje postać pliku z rozszerzeniem ".exe".

Czego dotyczą rzeczone opowiastki?

Z reguły opowiadania z skrótem ".exe" w nazwie odnoszą się do nikomu nieznanych gier / programów komputerowych. Pierwszą znaną creepypastą tego rodzaju jest opowiastka p.t. Sonic.exe, po raz pierwszy opublikowana w 2012 bądź 2013 (ze względu na kasację strony w anglojęzycznej wersji Creepypasta Wiki nie jest możliwe ustalenie dokładnej daty publikacji). Fabuła jest dość mizerna (przeklęta płyta, mordulce z piekła rodem, heksakosjoiheksekontaheksafobia itd.), co raczej wyklucza możliwość uznania tego tworu za creepypastę.

Po publikacji wyżej wymienionego utworu zaczęły pojawiać się inne tego typu dzieła, każde z nich również niezbyt kwalifikuje się na creepypastę.

Ale dlaczego ".exe" w tytule ma być wyznacznikiem "straszności"?

Autorzy tego typu utworów korzystają z prostego skojarzenia. Rozszerzenie ".exe" wywodzi się od wyrażenia Executable File, oznaczającego plik wykonywalny, a to z kolei wywodzi się od rzeczownika execution (z ang. wykonanie). Ale wyrażenie execution oznacza również egzekucję, w tym wypadku wykonanie kary śmierci na skazańcu. To w połączeniu z utartymi do bulu głowy schematami owocuje w takie kwiatki. Przykładowo, łącząc nazwę DBZ_MU2.exe z tzw. kliszami gównopast (wszechobecna krew, nadużywane odniesienia do Apokalipsy bądź szatańskiej symboliki, wyjątkowość głównej postaci itd.) moglibyśmy otrzymać tekst o przeklętej wersji gry Dragon Ball Z Mugen Edition 2.

Dziękuję za uwagę...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki