FANDOM

Witam serdecznie. Ze względu na lekki kryzys twórczy po raz kolejny postanowiłem pobawić się w archiwistę Fuzionkowych teorii, które ten już omawiał wieki temu. Mimo to zapraszam do miłej lektury. A teraz do rzeczy:

Znak A-30.svg
UWAGA!

Materiał zawiera odniesienia do tzw. kanonu, jak i do dzieł pobocznych.
Jeśli jesteś mangozje otaku-purystą, zaniechaj proszę lektury tego artykułu w trosce o twoje życie i bezpieczeństwo.

Czym jest Legendarny Super Saiyanin?

Każdy, kto śledził odcinki serii Dragon Ball Z, bądź jej odnowionej wersji Dragon Ball Kai, na pewno musiał zetknąć się z podaniami o pojawiającym się co kolejne millenium wojowniku, którego siła miała daleko wykraczać poza wyobrażenia. Takim wojownikiem według tych podań jest właśnie Legendarny Super Saiyanin.

Kto w końcu osiągnął ten poziom?

Jeśliby przekopać wszystkie pozycje związane z uniwersum DB od 1985 do 2015, czyli mangę, anime, gry, filmy pełnometrażowe, odcinki bonusowe itp, możemy znaleźć aż 4 potencjalnych kandydatów do tego miana. Kolejno są to:

  • Super Saiyanin z legendy (wyglądem przypomina Ōgon Ōzaru z Dragon Ball GT),
  • Goku,
  • Bardock,
  • Brolly.

Skupmy się jednak na ostatnich trzech, ponieważ pierwsza pozycja jest tylko swoistym wyobrażeniem.

Goku?

Jak każdy wie, pierwszej przemiany w Super Saiyanina dokonał właśnie Goku, podczas walki z Friezą. Wydawałoby się logiczne, iż to właśnie on jest tym Legendarnym SSJ, ba, jeśliby Dragon Ball Z zakończył się właśnie na pokonaniu Friezy, mielibyśmy potwierdzenie tej hipotezy. Jednak seria nie zakończyła się w tym miejscu i z czasem pojawiali się kolejni Saiyanie zdolni do tej transformacji (w szczególności należy wspomnieć o synach Goku), co automatycznie wyklucza prawdziwość tej kandydatury.

Brolly?

Ta postać wydaje się być idealnym wyobrażeniem LSSJ. Dlaczego? Jego moc bojowa wykraczała daleko poza pierwszy poziom SSJ, na dodatek miał dość unikatowy wygląd (brak widocznych źrenic, zielone włosy zamiast blond czupryny, rozbudowana muskulatura). Powtórzę dla zrozumienia, że Brolly wydaje się być murowanym LSSJ, ale nim raczej nie jest. Powód? Brolly jest postacią wyłącznie epizodyczną, występuje jedynie w dwóch filmach pełnometrażowych, konkretnie 8. i 10. Te filmy z kolei nie mają żadnego powiązania z fabułą mangi i anime. Ponadto jest jeszcze jeden powód wykluczający tę kandydaturę:

Bardock?

Jeśli ktoś oglądał 3. film kinowy, z pewnością poznał postać Bardocka, ojca Goku. W jednej z kulminacyjnych scen widzimy jak obrywa on śmiercionośnym pociskiem Friezy, który zamienia planetę Vegeta i jej mieszkańców w kosmiczny pył. Tymczasem, zgodnie z odcinkiem specjalnym Episode of Bardock, protagonista tego filmu nie zginął, a przeniósł się do przeszłości, gdzie jego przeciwnikiem okazał się Chilled, pradziad Friezy. Tuż przed zakończeniem walki Bardock dokonuje transformacji w Super Saiyanina, co ułatwia mu pokonanie Chilleda. Ten z kolei, po pokonanej walce, każe przekazać swoim potomkom, aby strzegli się Saiyan wyróżniających się złotą czupryną. Ale czy to wystarczy za uznanie Bardocka za Legendarnego Super Saiyanina? Raczej nie, ponieważ nie było nic szczególnego w tej formie, była to zwykła pierwsza forma SSJ. Podnoszony jest również argument, że Frieza wytrzebił rasę Saiyan tylko dlatego, że obawiał się pojawienia Legendarnego Super Saiyanina. Argument ten jest nietrafiony, ponieważ Frieza obawiał się nie tyle samego LSSJ, co rychłego rozwinięcia siły bojowej Saiyan, która mogła pozbawić go władzy, a nawet życia.

Skoro żadna z tych postaci nie kwalifikuje się jako Legendarny Super Saiyanin, zadajmy sobie właściwe pytanie:

Czy LSSJ istniał?

Szczerze powiedziawszy, o ile legenda o Super Saiyanach okazała się spełniona, o tyle nie można tego potwierdzić w przypadku LSSJ. Dlaczego? Nie ma w tym poziomie nic legendarnego, jeśli bierzemy pod uwagę wydarzenia zgodne z tzw. kanonem. To po prostu zwykła forma SSJ. Jeśli filmy kinowe 8. i 10. byłyby zaliczone do kanonu, moglibyśmy mówić o pełnoprawnym istnieniu formy LSSJ.

Na tym cała teoria się kończy. Resztę zostawiam Wam do namysłu. Dziękuję za uwagę, do usłyszenia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki