FANDOM

Witajcie. Teoria ta jest mało oryginalna, ale chodziła mi po głowie od dłuższego czasu. Zakłada ona że Adam Niezgódka mieszka w szpitalu dla chorych umysłowo dzieci, a cały film z waszego dzieciństwa to jego jedna wielka halucynacja.

Początek filmu

Możemy na początku zobaczyć normalne życie Adasia, do czasu gdy ten zostaje zaproszony do Akademii ( zawieziony do szpitala), a otwiera to piosenka "Na Wyspach Bergamutach" ponieważ ją ostatnio słyszał przed zapadnięciem w chorobę. Poznajemy tam Pana Kleksa - czyli lekarza który Adasiem się zajmuje. Jest on wobec niego bardzo dziecinny, udając że też widzi to co on albowiem Adaś cały czas cierpi na spowodowane chorobą halucynacje. Szpak Mateusz to tak naprawdę Mateusz Szpak, inny lekarz. Adasiowi wydaje się cały czas że w Akademii (szpitalu) są sami chłopcy, bo tylko ich widuje.

Opowieść księcia

Mateusz stara się on pomóc chłopcu . Opowiada mu więc historię o tym jak kiedyś złapał podobną chorobę psychiczną przez zażycie tabletki "Wolf" który znalazł na ławce jako dziecko (został ugryziony przez Króla Wilków), a potem cała rodzina zbiegła się do domu, co jego jako aspołecznego chłopca przestraszyło (Atak wilków na pałac). Doktor Paj-Chi-Wo to tak naprawdę ojciec Mateusza, który był lekarzem. Po wyleczeniu go poprosił aby w przyszłości też leczył ludzi, co zresztą robił non stop (Dał mu magiczną czapkę). Kiedy Mateusz miał już wykształcenie, przyjął go szpital w którym pracował Ambroży Kleks.

Piosenki

Adaś czasami w swoich dziwacznych halucynacjach wyobrażał sobie że chłopcy z nim tańczą. Chodził wtedy spazmatycznie, bawiąc się z niewidzialnymi przyjaciółmi, podczas gdy prawdziwi ich odpowiednicy chowali się po kątach. I tak, podczas piosenki o księżycu Adaś rozebrał się, po czym zaczął łazić po szpitalu.

Lekcje Pana Kleksa

Dobrze, zacznijmy od najprostszej - tej z kleksami na ścianach. Są to po prostu testy Rorschacha. Potem gotowanie jadalnych farb. Warto odnotować że jedynie Adaś uczęszczał na tą lekcję - a Pan Kleks w zabawny sposób uczył chorego chłopca o tym co wolno jeść, a czego nie. Leczenie sprzętów to lekcja nt. bycia bezpiecznym w domu. Co do odczytywania snów i wytłaczania pastylek...to po prostu powiem że Ambroży Kleks prosił swoich podopiecznych o pisanie tego co im się śni. Potem podawał im specjalne lekarstwa, które jednak były wadliwe więc "nasze sny były coraz ciekawsze".

Golarz Filip

Golarz był ojcem Adasia który lubił go...ekhem...źle dotykać. Sam też był chory psychicznie, powodując że marzył o uległym nieletnim kochanku. I w końcu go zrobił - był to Adolf. Jeśli chodzi o piegi, to były to psychotropy które dostarczał Kleksowi, mówiąc że to "lekarstwa". Potem nieświadomy Kleks podawał je dzieciom.

Adolf

Dla nieobeznanych w temacie, Adolf to robot zbudowany przez Filipa. W rzeczywistości jest to gumowa lalka przerobiona na wzór Adasia, którą Golarz Filip...dotykał. Przyniósł ją do szpitala, i straszył nią dzieciaka. Potem ją tam zostawił, a gdy Kleks ją zobaczył zniszczył ją.

Opowieść o księżycowych ludziach

Pewnego dnia do szpitali przybyli rodzice dzieci, którzy w oczach Adasia byli postaciami z bajek. Kiedy zobaczyli Adolfa uciekli, a Golarz Filip przyszedł z karabinem w narkotycznym szale by zabić Adasia, ale ten uciekł. Filip wysadził szpital, a chłopiec obudził się w bibliotece z której uciekł. Wstrząs spowodował utratę halucynacji, a szpak zmienił się z powrotem w człowieka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki