FANDOM

UWAGA! Od razu mówię, że teoria nie należy do mnie. Została znaleziona na jednej ze stron.

Pamiętacie "Magiczny Autobus"? Była to kreskówka edukacyjna (na podstawie komiksu) opowiadająca o przygodach pani Loczek, jej uczniów, jaszczurki Liz oraz tytułowego magicznego autobusu, który potrafi dużo rzeczy m.in.: zmniejszać swoje rozmiary. A znacie kreskówkę "Kapitan Planeta i planetarianie"? Opowiadała ona o tytułowym Kapitanie Planecie, który powstaje z mocy planetarian (piątki nastolatków z mocą ziemi, wiatru, wody, ognia oraz serca) i jego pomocnicy ducha ziemi Gai. Jest on również w pewnym sensie edukacyjny, ponieważ każdy z odcinków kończył się jednym lub dwoma apelami do widzów o to aby dbali o środowisko.

Dzisiaj przyjrzymy się teorii, a brzmi: "Czy dzieciaki z Magicznego autobusu to bohaterowie Kapitana Planety, ale starsi?".

Na pierwszy rzut oka teoria może brzmieć niedorzecznie, jednak przyjrzyjmy się wyglądowi głównych postaci z obydwu kreskówek:

  • Kwame bardzo przypomina z wyglądu Tima
  • Wheeler z wyglądu przypomina Arnolda (tyle, że bez okularów)
  • Linka bardzo przypomina z wyglądu Anabelle
  • Gi przypomina z wyglądu Wandę
  • Ma-ti z wyglądu przypomina Carlosa
  • Co do Gai i pani Loczek...wygląd jest zupełnie inny, jednak można to później jakoś wyjaśnić

Gaia pod innym wyglądem (pani Loczek) postanowiła założyć szkołę na jednych z wysp, dla przyszłych planetarian gdzie będą się uczyć i poznawać zalety życia w czystym świecie (używała do tego autobusu, który pod wpływem swoim mocy ożywiła). Jednak to nie była zwykła szkoła...był to w pewnym sensie obóz gdzie zostawali przez pewien czas, odcięci m.in.: od rodziców. Nie wszyscy uczniowie mogli zapomnieć o starym życiu m.in.: Phoebe często wspominała o swojej dawnej szkole, dając do zrozumienia że tęskni za nią i uważała, że była lepsza. Zaś co się stało z Ralphiem i Janet (jakby ktoś nie pamiętał była kuzynką Arnolda)? Prawdopodobnie uciekli razem z wyspy (Janet jako pierwsza jednak wróciła po chłopaka), oboje mieli dość życia, ochranianie przyrody kojarzyło im się z czymś złym, przez co musieli się odciąć od swoich rodzin, które odwiedzali raz na jakiś czas. Dlatego gdy dorośli Janet stała się Doktor Zarazą (włosy mogła sobie przefarbować), zaś Ralphie Knurem Chciwcem. Automatycznie to by oznaczało, że Janet była jedną z uczennic pani Loczek (pojawiła się w pierwszym odcinku, a potem już nie, a przez cały odcinek przechwalała się swoją nauczycielką mówiąc, że jest lepsza od pani Loczek, tak samo jak jej klasa czy to, że zabierała surowce mineralne z innych planet jako żeby pokazać to jako "dowód"). Mogło też tak być, że Janet poddała Ralphiego manipulacji, a chłopiec pewnej nocy w końcu z nią uciekł. Jednak... Co się stało z Kitką? Tego nie wiadomo, jednak można stwierdzić, że prawdopodobnie uciekła.

Ale zaraz... Co mogło stać się z Liz? Można stwierdzić, że to była postać jednego z Duchów Ziemi - Zarna (Zarn pojawił się tam jako jaszczurka). Nie był on jednak za bardzo doceniany przez dzieci, w tym przez samą Gaie/Panią Loczek. Opuścił więc, kobietę powodując konflikty na innych planetach, jednak powrócił na ziemię...aby się zemścić i zrobić to samo co na innych planetach.

Jednak dlaczego w "Kapitanie Planeta" bohaterowie są w różnym wieku? Mogło być to spowodowane tym, że Gaia swojego pierwszego ucznia nazywała najstarszym zaś reszta byli młodsi. Wheeler (Arnold) był pierwszym dzieckiem przez co najstarszym, później dołączyli Kwame (Tim), Linka (Anabelle) oraz Gi (Wanda), po nich dołączyła Kitka, a następnie Carlos (Ma-ti), Ralphie, Phoebe i na końcu Janet.

Gdy piątka uczniów pozostałych z dziewięciu stała się nastolatkami, Gaia wyczyściła ich pamięć, dając im zupełnie nową tożsamość (oraz charakter) i rozsyłając ich po różnych zakątkach świata, obserwując jednak czy nie zapomnieli o miłości do przyrody (co im jedynie pozostawiła). Po pewnym czasie gdy stwierdziła, że są gotowi dała im pierścienie z mocami co oznaczało tylko jedno...że zostali przywołani aby bronić ziemie. Zaś Gaia przemieniła się w inną postać... Swoją prawdziwą, nie pani Loczek.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki