FANDOM

Zapewne znacie filmy z serii "Shrek". Zabawne filmy animowane zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. 

A pamiętacie drugą część "Shrek'a"? Pojawiło się tam wiele nowych postaci, w tym Wróżka Chrzestna oraz jej syn Książe z Bajki. Skupimy się jednak na kobiecie i na teorii, która brzmi - "Czy Wróżka Chrzestna z filmu "Shrek" była wiedźmą odpowiedzialną za zły urok Fiony?".

Tutaj raczej długo nie trzeba się głowić - to Wróżka była główną antagonistką Shrek'a 2. Na wszelkie sposoby chciała zeswatać swojego syna z Fioną, przy tym chcąc się pozbyć Shrek'a. 

W czasie trwania akcji filmu okazuje się, że miała jakiś układ z Królem Haroldem - ojcem Fiony, z którego jasno wynikało, że "pocałunek prawdziwej miłości może zdjąć urok" czyli w tym przypadku syn wróżki miał uratować Fione i zostać władcą Zasiedmiogórogrodu. Wróżka też zaczyna szantażować Harolda.

Jednak w jaki sposób Wróżka dowiedziała się o złym uroku Fiony? Zapewne mogła się dowiedzieć od rodziców Fiony, ale...czemu nie użyła swojej mocy aby odczynić czar, co było bardzo dobrze widać gdy za pomocą swojej różdżki mogła zmieniać ciało jakiejś osoby np. Pinokio przez jej różdżke (czyli jej czary) zmienił się na chwile w człowieka. Czyżby użyła swojej mocy do złego celu jakim był urok Fiony?

Jednak zacznijmy od początku i jak to mogło być.Okazuje się, że Harold niegdyś był żabą i mógł się zakochać w matce Fiony (która prawdopodobnie była księżniczką), dlatego poprosił Wróżke aby ta go zamieniła w człowieka, ale zapomniał, że kobieta wkrótce przyjdzie po "zapłate". Później wiadomo był ślub, Harold został królem, a na świat przyszła Fiona. Wróżka w tym czasie upomniała się o swoją "zapłate" - chciała aby jej syn został królem. Harold jednak się nie zgodził i zaproponował, że może być Wróżką Chrzestną dla Fiony, a po kłótni Wróżka rzuciła zły urok na Fionę. Nikt jednak nie wiedział, że to ona jest za to odpowiedzialna. Ona wtedy załamanym rodzicami postanowiła zmanipulować - Fiona miała być w wieży strzerzonej przez Smoczyce i miał ją uratować Książe czyli syn Wróżki. 

Prawdopodobnie Harold odkrył, że Wróżka stoi za rzuceniem uroku, jednak ta mu zagroziła, że albo jej syn zostanie mężem Fiony albo znów go przemieni w żabe.

To by też wyjaśniało, dlaczego na początku czwartej części Shrek'a Harold odradzał swojej żonie pójścia do Rumpelstiltskina i nakłaniał aby zostać przy "przepowiedni" Wróżki.

Podsumowując...Wróżka Chrzestna maczała palce w klątwie Fiony aby zapewnić swojemu synkowi dobre życie, przy czym szantażując Harolda. 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki