FANDOM

Popeye to kreskówka opowiadająca o przygodach marynarza. Tytułowy bohater walczy o względy pięknej dziewczyny-Oliwki, ze swoim odwiecznym rywalem-Brutusem. Kiedy jednak nie może go pokonać, sięga po szpinak-pokarm, który daje mu mnóstwo siły, odwagi i pomysłów, aby uratować ukochaną dziewczynę. Jednak, czy to możliwe, że Popeye jest narkomanem? Spróbuję to udowodnić w tej teorii. Teraz przejdę do argumentów:

1. Popeye używa szpinaku za każdym razem, gdy nie może pokonać Brutusa. Podobnie jest w przypadku narkomanów, którzy gdy nie mogą poradzić sobie z życiem codziennym, zażywają "działkę", aby móc poczuć się lepsi lub kiedy mają kłopoty.

2. Popeye nie spożywa żadnego innego pokarmu, poza owym szpinakiem. Oto kolejny dowód narkomanii Popeye'a- narkomani (podobnie jak Popeye), nagminnie próbują znaleźć sposób na zdobycie narkotyków. Przykładem jest np. : odcinek pt: "Popeye na Hawajach", kiedy Popeye zjada naszyjnik Oliwki zrobiony ze szpinaku. Zaraz po tym Nasz bohater zdobywa niewyobrażalną siłę, którą pokonuje swego rywala.

3. Popeye próbuje sam siebie przekonać, że narkomania jest czymś dobrym. W jednym z krótkometrażowych odcinków Oliwka prosi Popeye'a o opiekę nad Groszkiem-ich adoptowanym dzieckiem. Podczas jedzenia obiadu spożywa oczywiście szpinak, a Groszkowi daje mleko. Jest to oczywiście nawiązanie do tego, że dzieci uczą się wszystkiego od dorosłych. W ten sposób Nasz marynarz stara się samego siebie przekonać, że narkotyki to coś dobrego. Próbuje utwierdzić się w swoich przekonaniach samodzielnym przykładem, że swoim nałogiem daje dobry przykład innym.

4. Popeye podlega nieposkromionej agresji i zaburzeniom rzeczywistości przez narkotyki. Jest to pokazane prawie przez cały czas, kiedy np.: walczy on z Brutusem. Według Niego jest on uosobieniem wszelkiego zła. Jest to oczywiście przesadzone urojenie, spowodowane przez środki psychoaktywne. W rzeczywistości Brutus nie chce skrzywdzić Oliwki, a jedynie ratować ją przed narkomanem, jakim jest oczywiście Popeye.

5. Popeye nie potrafi zrozumieć, co się wokół Niego dzieje. Jest to ukazane w kilku odcinkach, m.in w tym, w którym to marynarz miał zaopiekować się Groszkiem. Nie potrafił on rozróżnić karła w gumowej masce od prawdziwego dziecka, oraz że to oszust jest odpowiedzialny za jego wypadki w tym odcinku (np.: kiedy Popeye "pośliznął się" przy wannie, a w rzeczywistości został tam wepchnięty przez karła w gumowej masce) i starać się samego siebie przekonać, że jest to jego wina.

A Wy co sądzicie o tej teorii?

~By Koraliczek

Więcej z Fandomu

Losowa wiki