FANDOM

Zacznijmy od tego, że osobiście nie wierzę w reinkarnację - nie wierzę w takie głupoty, co to, to nie! Mam swój honor! Piszę to tylko dla zabawy, więc jeżeli moja teoria jest prawdziwa, to może oznaczać tylko jedno - zmowę twórców!

Kim był Rasputin, czyli początek cyklu

Grigorij Jefimowicz Rasputin urodził się prawdopodobnie 10 stycznia/22 stycznia 1869 roku w Pokrowskoje, w górach Ural w Rosji, a zmarł w wieku mniej więcej 47 lat 17/30 grudnia 1916 roku w Piotrogrodzie (Petersburg). Był niechlujnym chłopem znienawidzonym przez sąsiadów - nie chodził do szkoły, często wdawał się w bójki, a nawet w burdy w tawernach, z powodu licznych kradzieży - lżejszych, a nawet cięższych - nazywano go "koniokrad". Albo "Rasputin", czyli "rozpustnik", bowiem od dzieciństwa wykazywał się wielkim libido. Ksywa zamieniła mu prawdziwe nazwisko, podpisywał się nim nawet w urzędzie. Jak brzmiało prawdziwe? Nie wiadomo.

Rasputin, z bliżej nieokreślonych przyczyn, rozpoczął "działalność religijną". Chciał być mistykiem, tłumacząc się, że "aby zostać rozgrzeszonym, trzeba kiedyś zgrzeszyć", traktował swą rozpustę jak drogę do zbawienia. Znał się też chyba na ziołach i ziołolecznictwie - caryca wezwała go na swój dwór, gdy jej synowi Aleksemu - cierpiącemu na hemofilię - groziło wykrwawienie się. Zabronił podawać mu aspirynę, uznaną wówczas za remedium na wszystko, widocznie wiedział, iż nasilała krwawienie. Uratował chłopcu życie, więc caryca uczyniła go swoim faworytem. Ale car miał inne zdanie - uznał, że może mieć on zbyt wielki wpływ na jego karierę polityczną, więc zaprosił go na herbatę, by go otruć śmiertelną dawką cyjanku - lecz gdy tamten wypił truciznę, nic mu się nie stało, przeciwnie, powiedział, że czuje się świetnie! W związku z tym pozostali goście go rozstrzelali i wrzucili ciało do rzeki. Po śmierci został pochowany, ale komuniści rozkopali jego grób, obcięli jego sławetnego, 28,5-centymetrowego "przyjaciela", a resztę zwłok spalili.

Omówiliśmy prawdziwego Rasputina - czas na jego fikcyjny awatar.

Wcielenia i dowody

  • Grigorij Rasputin z "Anastazji" - gdy w tym filmie rodzina Romanowów obchodziła 300 rocznicę objęcia władzy nad Rosją, Rasputin wpadł do pałacu i w zemście za wygnanie pod zarzutem zdrady rzucił na rodzinę carską klątwę - mają zginąć za dwa tygodnie. I rzeczywiście, wybuchła rewolucja lutowa. Cesarzowa matka Maria Teresa i tytułowa Anastazja uciekły z pałacu przed bolszewikami, a Rasputin chciał je schwytać. Jednakże, załamał się pod nim lód, toteż tamten utonął, ale klątwa czyniła go nieśmiertelnym, przynajmniej dopóki nie zginą wszyscy Romanowowie. W efekcie nie był żywy, więc trafił do jakiegoś limbo czy innego czyśćca, ale też nie do końca martwy - mógł atakować Anastazję swą magią, a nawet wrócić do świata żywych. I 10 lat później zrobił to, ale dziewczyna stłukła jego amulet, będący źródłem jego mocy. Przypominało to zaklęcie Lodowy Wojownik z "Drakensanga" - cel jest nieśmiertelny, ale gdy zaklęcie się skończy, otrzymuje wszystkie obrażenia, które mu zadano. Tak było i tym razem - od śmierci uratowało go tylko zaklęcie, więc gdy przestało działać, zginął naprawdę. Ale kto wie, może doszło do zachowania jakiejś cząstki jego mocy, przez co się odrodził, ale w innym ciele?
  • Nidhiki z "Bionicle" - Toa Powietrza, noszący zieloną zbroję - magia Rasputina objawiała się przez zielony ogień! Niezły cwaniak, tak jak Griszka, Kanohi Volitak, maska kamuflażu, pozwalała mu na bezszelestne poruszanie się, świetna do roboty szpiega, a Rasputin śledził Anastazję. Niestety, ale Nidhiki, tak jak Rasputin, zszedł na złą drogę. Jako Mroczny Łowca, został zamieniony w potwora o unikalnej budowie - od pasa w dół cztery nogi pająka, od pasa w górę wyprostowany humanoid z wielkimi szczypcami. Ponieważ Grigorij stracił swą "płeć", w polskim dubbingu uznano Nidhikiego za dziewczynę, ale i tak dubbingował go mężczyzna, czyli Jan Janga - Tomaszewski. Zginął wessany przez Teridaxa, który przybrał formę czerwonego dymu, tak jak komuniści przejęli Rosję. W ten sposób z ciał Makuty, Nidhikiego, Krekki i Nivawka, jak ZSRR powstał z wielu państw, powstało totalne dziadostwo - w kwestii zabawki - jakim było Ultimate Dume. Cykl został przerwany, ale po śmierci Makuty Teridaxa z rąk Mata Nuiego na Bara Magna został kontynuowany.
  • Gough Sokole Oko z "Dark Souls" - na pamiątkę bohaterskiej przeszłości Nidhikiego został rycerzem Lorda Gwyna, a że jego poprzednik miał moc wiatru, obrał sobie za symbol sokoła i został łucznikiem. Nidhiki był zielony, więc Gough zamieszkał w lesie w krainie Oolacile. Niestety, ale jak Rasputin nie był dobrze traktowany przez ludzi - uznali go za nieokrzesanego olbrzyma, więc zakleili mu otwory na oczy żywicą i zamknęli na wieży, gdzie zabijał czas rzeźbiąc w drewnie. W końcu spotkał go wybrany nieumarły, czyli gracz, i skorzystał z pomocy w walce ze smokiem Kalameetem. Niestety, ale choć bohater uratował Gougha i Oolacile przed otchłanią, to nie uratował ich przed końcem spowodowanym przez bezłuskiego smoka, panującego nad magią dusz Seatha Scalelessa. Potwór, chcąc zrobić sobie łuski nieśmiertelności, zaatakował tę krainę, bowiem jej odmienna magia mogła mu pomóc w osiągnięciu swojego celu. Po Oolacile został tylko ogród Darkroot ze sługami smoka - kryształowymi golemami i Księżycowym Motylem. Z dawnych mieszkańców została tylko księżniczka Dusk, porwana przez złotego golema. Oczywiście Gough nie przeżył. Cykl został kontynuowany.
  • Nick Bajer ze "Zwierzogrodu" - ponieważ Nidhiki zmienił się w wielkiego insektoida, a Gough dysponował pierścieniem sokoła (zwiększa siłę zasięgu łuku), kolejnym wcieleniem było zwierzę. Pamiątką po dawnym Toa Powietrza było imię na "N" (wiem, że to już trochę czepialstwo). Magia Rasputina była zielona, Nidhiki też, Gough mieszkał w lesie, więc Nick otrzymał zielone oczy i koszulę. Aha, no i został harcerzem - na pamiątkę bohaterskiej przeszłości Gougha i Nidhikiego, a zielony mundur to kolejne podobieństwo. Niestety, ale tak jak Gough i Rasputin mimo dobrych chęci był dyskryminowany, i tak jak Sokolemu Oku zalepiono oczy żywicą i zamknięto na wieży, NIckowi nałożono kaganiec i śmiano się z niego, że jest beksą. Po Nidhikim odziedziczył trochę wredny charakter, po Griszce - stosunek do kobiet (przynajmniej ddo Judy...). Rude futro to aluzja do zdominowanej przez Armię Czerwoną Rosji, a kolor oczu - do tamtejszych mniejszości islamskich. Ale tak jak Rasputin, w końcu się na coś przydał - tak jak tamten uratował carewicza od śmierci, on uratował wiele drapieżników od zdziczenia. No i w scenie, w której tańczy bez ubrania, widać, że czegoś mu brakuje. Cenzura? Zbyt gęsta sierść? Możliwe, ale brak "klejnotów" to może być pamiątka po tym, co spotkało Rasputina, i może jeszcze Nidhikiego.

I co wy na to? Czyż mój pomysł nie jest szalony? A może widzicie jeszcze jakieś inne podobieństwa? Komentujcie!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki