FANDOM

Siema. Tutaj Wojti2000. Większość z was może nie kojarzyć serii książek o Mikołajku która wyszła spod pióra René Goscinnego w latach 50-tych. Możecie go zaś kojarzyć z nieco "ugrzecznionych" filmów i kreskówki. Tam rodzina Mikołajka jest przedstawiona w nieco bardziej cukierkowy sposób. W książkach zaś (które osobiście uważam za jedne z najlepszych w historii) non stop słyszy się uwagi takie jak "bo dostaniesz klapsa" albo "chcesz oberwać" od obu rodziców. Mikołajek sam często cieszy się jak nie wiem co gdy dostanie syfiaste prezenty takie jak kredki albo zegarek, bo prawdopodobnie rodzice go w ten sposób dręczą. Wielokrotnie w książkach pisze że są "biedni" ale pamiętajcie że są one pisane z perspektywy Mikołajka właśnie, który to żyje w tym przeświadczeniu. Dodajmy że rodzice Mikołajka non-stop się kłócą o praktycznie wszystko. Rodzice nie chcą mu również nic kupować ani go bronić bo "zejdzie na złą drogę". Ojciec Mikołajka drze koty też ze wszystkimi możliwymi sąsiadami. Kolejna rzecz to fakt iż Mikołajek może "brać dwa razy" żarcie jak przychodzą goście. Ograniczanie dziecku dostępu do jedzenia jest raczej dziwne, co nie? W paru opowiadaniach (np. Lody albo Śliczny Króliczek) po prostu bez żadnej ściemy widać co odwala się w domu Mikołajka. Wyzywanie, klapsy, darcie ryja a w opowiadaniu "Lody" nawet szantażowanie. Sam Goscinny napisał w jednej z przedmów coś w stylu:

  • "Świat Mikołajka to tak naprawdę świat zaczarowany, widziany oczami dziecka".

To coś jak ze Światem Według Ludwiczka, dziwne zachowania rodziców są tłumaczone w sposób zabawny z perspektywy dziecka (np. Tata był cały czarny, miał czerwone oczy).

Pozdrawiam.

PS. Fuzionek, jeżeli zrobisz tą teorię to koniecznie daj link do mojego kanału w opisie - https://www.youtube.com/channel/UCsViwuPJVWWrGWuIGPEbFkw