FANDOM

Witam. Dzisiaj zajmiemy się teorią na temat Księgi Dżungli Disneya, a konkretnie jedną z postaci.

W obu ekranizacjach tej książki pojawia się postać króla małp Bangar-Log o imieniu Louie. O ile w oryginalnej książce nie było żadnego króla, a wszystkie małpy były "po równi" zorganizowane na wzór jakiegoś gangu lub armii, to prawdopodobnie Disney dodał tą postać żeby dzieciom było łatwiej zrozumieć zachowanie małp.

Dzisiaj zajmiemy się ekranizacją z 1967, albowiem tylko tamtej "wersji" Louiego (nie licząc wersji z kreskówki Super Baloo na niej bazowanej) ta teoria się tyczy. Król Louie jest tam orangutanem, co nie trzyma się kupy albowiem oba gatunki orangutanów mieszkają poza Indiami w których to dzieje się akcja filmu.

Sam Louie uważa siebie za mężczyznę. A co gdybym wam powiedział że Król to tak naprawdę Królowa? Dowody?

  1. Louie nie ma "talerzy" ze skóry po bokach głowy. Jedynie samice i młode samce takich nie posiadają.
  2. Louie zachowuje się bardzo przymilnie i miło wobec Mowgliego i nie chce zrobić mu krzywdy w przeciwieństwie do jego sługusów, samice orangutanów są bardzo opiekuńcze dla swoich dzieci.
  3. Głos. Brzmi on trochę (w Polskiej jak i oryginalnej wersji) jakby Louie go modulował(a) żeby brzmieć jak mężczyzna.

W nowszej wersji z 2016 głos Louiego nie tylko jest w 100% męski (Głos podkłada mu wybitnie Piotr Fronczewski), ma talerze skórne oraz jest bardziej "agresywny". Nie tylko to, ale też jest gigantopitekiem, ale to tak poza teorią.