FANDOM

Ta teorie będzie połączeniem i kontynuacją kilku innych krążących po internecie teorii.

Screen Shot 2013-11-07 at 7.23.08 PM

Na pierwszy rzut oka teoria może wydawać równie nudna i niedorzeczna jak większość tego typu, ale właściwie czemu? Jakby na to nie spojrzeć, nawet mieszkańcy Gotham niejednokrotnie mieli wątpliwości co do tego czy powinni ufać Nietoperzowi. Wayne sam o sobie mówi jako o ucieleśnieniu strachu. Dodatkowo sam jeden (do Robinów i reszty Bat-rodziny wrócimy) utrzymuje przestępczość w mieście (i nie tylko przestępczość) w ryzach, bez pomocy supermocy. Czy na pewno?

Supermocą Bruce'a Wayne'a niewątpliwie jest pieniądz. Prawda jest taka, że niewiele zdziałałby bez fortuny jaką odziedziczył po rodzicach. Ta teoria zakłada, że Bruce tak naprawdę jak jeden z najbogatszych i najbardziej wpływowych ludzi na świecie dał się omotać wizji władzy, a dzięki temu, że środków z pewnością mu nie brakuje, a i do głupich nie należy, wykorzystał wszystkie swoje możliwości, by przejąć władzę nad Gotham.

Skoro już jesteśmy przy rodzicach - dlaczego Bruce nie został bohaterem po ich śmierci? Młody Wayne będąc świadkiem tragicznego wydarzenia w wieku zaledwie kilku lat przeżył prawdziwą traumę. Zamknął się w sobie i zdziczał. W miarę jak mijały lata coraz częściej myślał nad powodem bezsensownej śmierci swoich rodziców. Dlaczego najbogatsi ludzie w Gotham zginęli na ulicy? Doszedł w końcu do pewnej konkluzji: pieniądze to jedynie półśrodek, prawdziwą władzą jest śmierć. Pełen zgorzknienia i pychy Bruce zapragnął stać się panem życia i śmierci. Tak doszedł na sam "szczyt". Całe Gotham trzęsie przed nim gaciami, jedni widzą nadzieję w poddaniu się mu, inni chcą się uwolnić spod jego tyranii. Mamy tu całą masę zamieszanych w ten brudny biznes postaci.

Zaczniemy od "bat-rodziny", czyli tak naprawdę mafijnej rodziny Wayne'a (za której "herb" przyjął nietoperza). Początkowe nie była liczna, ale przecież w miarę jak rośnie władza przybywa też popleczników. Alfred był z Brucem od początku i choć nie zawsze podoba mu się to co się dzieje przecież jest tylko lokajem. Po stronie Nietoperza stoi też Gordon - przekupiony szef policji bojący się o ciepłą posadkę - wraz z genialną córką, Barbarą. Catwoman, czyli Selina Kyle, Talia al Ghul i wiele innych kobiet to kochanki B i jednocześnie jego rywalki. A co z Robinami? Zacznijmy od najmłodszego.

Damian Wayne, syn, którego urodziła mu Talia i jedyny dziedzic. Z jednej strony oczko w głowie ojca, z drugiej - B widzi w nim zagrożenie i nigdy do końca go nie zaakceptował.

Tim Drake, jego ojciec był policjantem i potajemnie próbował zdemaskować nielegalne interesy Wayne'a. Został jednak zamordowany i osierocił małego synka.Tim okazał się być jednak nadzwyczaj przebiegły i kontynuował misję ojca po tym jak znalazł jego plany. Odkrył nawet więcej niż zamierzał, ale zamiast zdemaskować B zaproponował mu współpracę. Drake pracuje dla B w roli hakera.

Jason Todd został pewnego dnia znaleziony przez Bruce'a na ulicy, a właściwie przyłapany na kradzieży kół z limuzyny Nietoperza. Wayne przygarnął go do siebie, a w każdym razie chłopak tam myślał. Tak naprawdę B próbował wyciągnąć z młodego gangstera informacje na temat ulicznych gangów i tego co dzieje się w "podziemiu". Kiedy dostał czego chciał planował porzucić nastolatka, jednak przekonał się, że Todd może być bardzo pożyteczny. Jason organizuje dla Wayne'a przemyty narkotyków, broni i handel ludźmi.

No i Dick Grayson. Po tym jak rodzice Dick'a zginęli trafił do sierocińca, prawda? Otóż nie tym razem. Przez

D0c49f142a3ca37f8a3dd326cf718278

działania Nietoperza nie było nawet mowy i posłaniu chłopaka do domu dziecka. Młody akrobata został sprzedany z cyrku, w którym pracował. Ostatecznie trafił do agencji towarzyskiej, gdzie jak się okazało, był całkiem niezłym interesem. Wkrótce po tym wpadł w oko samemu Bruce'owi Wayne'owi (i nie tylko. Dość jest teorii na temat Graysona - męskiej prostytutki. Już komiksu pokazują, że nie należy do osób, które ograniczają się do jednego partnera przez dłuższy okres czasu. Dick też niebezpiecznie przyciąga do siebie mroczne bandziory - Owlman, Midnighter, Deathstroke i sam Batman). Grayson został ulubioną dziwką Nietoperza, a przez kontakty z niedostępnymi dla B częściami Gotham, także jego informatorem.

Przez Bat-grotę przewijały się też inne postacie tj Cassandra Cain, Stephanie Brown czy Huntress itp. Wszystkie pracowały dla B w jakiś sposób.

Skoro jednak Nietoperz jest tak wpływowy z pewnością ma też wielu wrogów. Oczywiście należą do nich przedstawieni w komiksach złoczyńcu. Np Dwie Twarze to były wspólnik B, który wycofał się z biznesu i teraz próbuje mu przeszkodzić. Trujący Bluszcz to szefowa grupy obrońców natury, która również przeciwstawia się Wayne'owi itp itd....

Pozostaje pytanie - dlaczego zdarzenia przedstawione w komiksie różnią się od tych opisanych?

Odpowiedź jest prosta i wiąże się z osobą, której w tej teorii najbardziej brakuje.

Joker, były detektyw, który wziął swój pseudonim od gry karcianej, którą uwielbiał. Był głównym nemezis B i

Joker wallpaper by gjhdhgfgkutf

właściwie jedyną osobą, z którą wielki Wayne się liczył, aż do momentu feralnego pościgu w fabryce z chemikaliami. Tego dnia Joker był o krok od zdemaskowania szajki pracującej na zlecenie Wayne'a i pokrzyżowania mu naprawdę wielkiego planu, jednak potknął się i wpadł do toksycznej kadzi. Przeżył, ale opary podziałały na jego korę mózgową i zmieniło się jego postrzeganie świata. Przenosili go od psychiatry do psychiatry, ze szpitala do szpitala, jednak nigdzie nie zagrzał miejsca zbyt długo. Ostatecznie wypuszczono go, jednak nie dopuszczono z powrotem do śledztwa. Joker zaczął działać na własną rękę próbując jednocześnie walczyć z objawami schizofrenii, halucynacjami i zmianami osobowości. Cała historia przedstawiona w komiksie jest tylko przeinaczeniem prawdy i halucynacją powstała w głowie Jokera.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki